Published by Mirabelle on 7 september 2018

Stress en pijn

Iedereen heeft wel eens last van stress.

Ik wel in ieder geval. Dat is ook helemaal niet erg. Als er een belangrijke deadline op het programma staat en er nog zoveel geregeld moet worden en de telefoon blijft maar rinkelen zodat je niks uit je handen krijgt. Dan heb ik ook veel last van stress.

Pff … je gaat voor jezelf in je hoofd maar rijtjes maken en kijken of je niets vergeten bent en dan nog een keer alles checken. Het is klaar, het is goed en het kan verstuurd worden. Ondertussen veel last van mijn nek en schouders omdat ik te veel achter de laptop heb gezeten.

Maar als de klus klaar is 😊 opluchting, ontspanning en een grote glimlach.

Stel je voor dat je weken, maanden zelfs in zo’n stress situatie zit. Dat de stress niet meer zakt en dat je slecht slaapt. Wat dan? Hoe voel je je dan?

Steeds meer mensen hebben hier last van

Vaak heb je dan ook veel last van pijn. 
Hoofdpijn, rugpijn, pijn in je knieën of nek- en schouderklachten.  Dat stapelt zich maar op en op en op. Je slaapt slecht omdat je lichaam vol met adrenaline blijft zitten en daardoor kun je niet slapen. ’s-Morgens ben je uitgeput en doet je hele lichaam pijn.

Je probeert zo goed mogelijk om de dag door te komen en je hoopt dat als je ’s avonds uitgeput in je bed beland dat je nu wel goed kunt slapen.  Geloof je het zelf?

De stress verergert de pijn en de pijn verergert de stress. Zo kom je in een vicieuze cirkel waar je niet zo maar uitkomt.

Dan is het tijd voor actie!

Je moet er echt voor zorgen dat je stress gaat vermijden en dat je rust voor je lichaam gaat vinden.

Een paar simpele tips!

  • Zoek op internet meditatie oefeningen, deze kunnen je helpen te ontspannen. 
    Op mijn site heb ik een filmpje staan over een 1 minuut meditatie. Echt heel leuk om eens te kijken.
  • Probeer tijdens de lunchpauze een eindje te gaan lopen. 
    Blijf niet achter je bureau zitten maar ga lekker naar buiten, ook al regent het.
  • Doe oefeningen gedurende de dag zodat je niet helemaal stijf wordt. 
    Dit kun je gewoon op je stoel doen. Helemaal niet moeilijk. Op mijn Facebook pagina heb ik een oefening staan die je in een stoel kunt doen.
  • Let op je ademhaling. 
    Heel belangrijk. Let er maar eens op. Als je gestrest bent adem je heel hoog. Ga eens bewust in je buik ademen. Je merkt direct dat dit je veel rust geeft. 
    Doe dit een paar keer per dag. 5 keer diep in- en uitademen!

Meer tips? Kijk eens bij https://shiatsudeurne.nl/category/tips-oefeningen/ of op mijn Facebook pagina Shiatsu Praktijk Deurne https://bit.ly/2wPsFy7

##shiatsumassage##shiatsutherapie#adem#ademhaling#ontspanning#ontspanningsmassage#shiatsu#stress
Spring naar toolbar